denden.webblogg.se

En aliens betraktelser av omvärlden. Välkommen hit!

Att flyga högt som fåglarna

Kategori: Allmänt, samhällskritik

 
Säg vem har inte önskat sig att kunna vara en fågel när man var liten? Att kunna flyga fritt och se världen ur ett annat perspektiv. Inte vara bunden till en värld och en specifik plats med problem och måsten. Jag har i vart fall önskat mig det när jag var liten.
 
Nu när jag tittar ut genom fönstret och ser det kala trädet vars löv sedan länge försvunnit. Hör regnet som smattrar när det träffar fönsterbläcket och ser vinden som sliter och drar i varenda gren och kvist. Så önskar jag inte längre att jag vore en fågel. 
 
Jag är nog nöjd över min livssituation, jag kunde haft det värre tänker jag. Tänk dig alla som är tvungna att tigga sig till sitt uppehälle och tänk dig att vara hemlös nu när vintern är påväg. 

KOMMENTARER:

  • M säger:
    2014-11-05 | 09:04:01

    Ja, det svårt att greppa att folk överlever som uteliggare. Fast en del gör inte det. Tänk vad kallt det måste vara! :(

Kommentera inlägget här: